Site icon Naine 50 pluss

8 võimalust, kuidas parandada kollageeni tootmist nahas

Kollageen ilusa naha saladus

Beautiful Girl Touching Her Face. Isolated on a White Background. Perfect Skin. Beauty Face. Professional Makeup

Kollageen on valk, mis mängib olulist rolli naha välimuse ja tervise juures. Kollageen annab nahale elastsuse ja tugevuse. Vananedes väheneb organismis kollageeni tootmine. Kollageeni vähenemine nahas algab juba 25-ndatest eluaastatest. Mida toob kaasa kollageeni vähenemine nahas? Nahk on tuhm ja hall, kuiv ning kiiremini tekivad peened kortsud.

Kollageeni  vähenemine on üks põhjus, mis toob kaasa naha lõtvumise, kortsud ning üleüldise ilmetu ja halli välimuse. Lisaks on kollegeenil oluline roll liigeste, küünte, juuste juures. Kollageeni puudus võib olla liigeste valulikkuse, liigeste jäikuse ning naksumise põhjuseks.

Inimesed on aastakümneid tegelenud sellega, et leida võimalusi ning uurida kuidas näha välja noorem, kuidas püsida kauem noorem ja tervem ning elada pikemalt ja tervena täisväärtuslikku elu. Viimastel aastakümnetel on tehtud palju teadusuuringuid, et selgitada välja kuidas meie tervist mõjutavad erinevad toidud, toitained, maitsetaimed ja erinevad ürdid. Sealt on kasvanud välja täiesti uus tööstusharu nagu toidulisandite tootmine. Kuid, kas on naturaalseid võimalusi, et parandada oma naha olukorda ja suurendada kollageeni tootmist nahas loomulikul teel.

Selles postituses tuleb juttu võimalustest, mida saab ise ära teha, et parandada naha oma olukorda.

Toon välja 8 võimalust kuidas parandada loomulikul teel kollageeni tootmist nahas.

1. Toitumine ja toit, kollageeni sisaldavad toiduained.

Tervislik ja mitmekülgne toitumine ja toit aitavad suurendada kollageeni tootmist.

Jälgi, et sinu keha oleks mitmekülgselt toidetud. Selleks, et sinu keha ja nahk olek toidetud, tuleb süüa toitainete rikast ja tervislikku toitu. Teatud toidud sisaldavad olulisi toitaineid, mis aitavad kaasa kollageeni tootmisele. Vahemere maade toidud ja dieet on mitmekülgsed ning tervislikud.

Aminohapped aitavad organismis sünteesida kollageeni.

Kollageeni sünteesiks vajalikke aminohappeid sisaldavad kana ja kala.

Kui sa ei ole taimetoitlane, siis tee endale ise luupuljongit ja kana kaeladest või kontidest puljongit, see on naturaalne võimalus saada kollageeni.

Antioksüdandid ja C-vitamiinirikkad toidud ergutavad organismis kollageeni tootmist.

Antioksüdandid on C-vitamiinirikkad marjad, tsitrusviljad ja lehtköögiviljad.

Oluline on lisada oma toitusedelisse roheline salat. Väga kasulik on spinat, mida võiks süüa korra nädalas ning samuti peedi lehed. Roheline tee on samuti antioksüdant ja kasulik nahale ning kogu organismile.

2. Joo päevas piisavalt vett.

Vesi ja see, et oleksid hüdreeritud aitab kaasa kollageeni loomulikule tootmisele nahas.

Piisav vedelik ja vesi säilitavad sinu naha niiskuse ja hoiavad naha elastsena.

Naha niisutatus aitab vältida naha kuivust ning kortsude teket. Hea organismi niisutaja on smuuti. Eriti tuleb jälgida vee joomist suvel kuuma ilmaga. Vesi võiks olla alati igal pool kaasas ning juua tasuks vett pidevalt väheste lonksudega. Soovitav on juua päevas 1,5-2l vett, sinna hulka võib arvestada ka tee ja puuviljadest ning salatist saadud vee.

3. Kollageen ja päike. Kollageeni säilimiseks nahas on oluline päikesekaitse.

Kaitse oma nahka intensiivse päikese eest.

Kasuta laia toimespektriga päikesekaitsekreemi, kanna mütsi, sirmi ja õlgu ja käsi kaitsvaid kergeid riideid.

Väga oluline on kaitsta oma nahka kahjulike UV-kiirte eest. Uuringu on näidanud, et pikaajaline kokkupuude ultraviolettkiirgusega (UV) kiirendab kollageeni lagunemist. Suvel väljas viibides kasuta laia spektriga päikesekaitsetooteid, mille SPF on 30 või rohkem. Intensiivse keskpäeva päikese ajal kaitse oma nahka ja kanna noka või äärega mütsi, et kaitsta nägu UV kiirguse eest. Samuti aitavad nägu ja silmade ümbruse nahka kaitsta päikeseprillid.

Naha kaitsmine UV-kiirte eest aitab kollageenikiududel nahas paremini säilida.

Päikesekaitsekreemidel on kindlasti plusse ja miinuseid, eriti mis puudutab selle mürgiseid aspekte, seega proovi leida naturaalsed kaitsekreemid ja tooted. Näiteks oliiviõli on naturaalse UV filtriga. Segades 3 osa oliiviõli 1 osa sidruni mahlaga, saad teha endale ise naturaalse päikesekaitse ja niisutava kehaõli. Pead arvestama ka sellega, et UV filtriga päevituskreemid takistavad organismis loomulikul teel D-vitamiini tootmist. UV filtriga päevituskreem tuleb kindlasti pärast päikese käes olemist maha pesta!

4. Uni.

Piisav uni tagab puhkuse kogu kehale. Öösel magades toimuvad meie organismis mitmed taastumisprotsessid. Piisav puhkus ja magamine on vajalikud, et organism saaks öö jooksul meie DNA-d parandad ning sealhulgas kollageeni taastada. Uuringud näitavad, et enne kella 24 öösel magama minnes taastu inimene paremini ja puhkab paremini välja. Siit ka soovitus minna magama vähemalt enne kella 23:30.

5. Treening.

On teada, et liikumine ja treening on kogu kehale kasulikud. Mõõdukas treening ja liikumine mõjuvad organismile hämmastavalt noorendavalt. Tee regulaarselt treeningut, näoharjutusi ja näo- ning kaelamassaaži, et parandada vereringet ja stimuleerida kollageeni tootmist.

6. Suitsetamine.

Loobu suitsetamisest ja väldi viibimist ruumides kus suitsetatakse. Suitsetamine pärsib kollageeni sünteesi ja kiirendab naha enneaegset vananemist. Suitsetamine ei kahjusta mitte ainult üldist tervist, vaid mõjutab ka kollageeni tootmist ja kiirendab naha vananemist. Tubakasuitsus sisalduvad kemikaalid kahjustavad kollageeni- ja elastiinikiude, mille tulemuseks on naha enneaegne vananemine. Nahale tekivad enneaegselt peened jooned, kortsud ning kaotades kiiresti kollageeni nahk lõtvub. Suitsetamisest loobumine on kollageenikiudude ja naha elastsuse säilitamiseks väga oluline.

7. Kasuta naha taastumist soodustavaid paikseid stimulatsioone.

Kasuta nahka taastavaid tooteid: kreeme, maske, nahakoorijaid, mis sisaldavad C-vitamiin, retinooli (või selle looduslikku vormi A-vitamiini), peptiidide või hüaluroonhapet. Uuringud näitavad, et need koostisosad on abiks, et parandada nahas kollageeni tootmist. Need koostisosad parandavad naha olukorda ja aitavad nahal taastuda. Võid teha kodus ise naturaalsetest koostistes maske ning nahakoorijaid.

8. Üldine tervislik eluviis.

Proovi elada järgides üldist tervislikku eluviisi. Lisaks eelpool nimetatud aspektidele proovi viibida iga päev väljas värskes õhus. Praktiseeri stressi juhtimiseks meditatsiooni. Väldi liigset alkoholi tarbimist ja proovi vähendada kodus keemiatoodete kasutamist. Väljas viibides kaitse nahka kaitsekreemiga välise keskkonnasaaste eest. Võimalusel söö ökoloogiliselt puhast toitu ja kasuta ökotooteid. Tervislik ja positiivne mõtteviis toetavad sinu üldist heaolu ning vähendavad stressi, mis kõik aitab kaasa nooruslikkuse säilimisele. 🙂

Kollageeni tootmist parandava näo- ja kaelamassaaži õppevideo leiad siit.

Millist kollageeni võtta toidulisandina ja kuidas loe kollageeni kohta veel postitusest siit.

Antud postitus ei ole meditsiiniline nõuanne. See on üldine tervist ja heaolu toetav informatsioon.

Exit mobile version